Bereikbaarheid
Robrecht de Frieslaan 2A bus 1, 9150 Kruibeke
03 774 53 37
Per bus
U kan gebruik maken van buslijn 93. Stap af aan halte 'Robrecht De Frieslaan'. De halte bevindt zich op wandelafstand van de praktijk.
Parking
U kan uw wagen parkeren aan de praktijk.
Openingsuren
Maandag
09:00
12:00
14:00
19:00
Dinsdag
09:00
12:00
14:00
19:00
Woensdag
09:00
12:00
14:00
19:00
Donderdag
09:00
12:00
14:00
19:00
Vrijdag
09:00
12:00
14:00
18:00
📞Telefonisch bereikbaar tot 16:30 en op vrijdag tot 12:00. Tandpijn tijdens het weekend of feestdagen? Dan kan u bij de wachtdienst terecht op het nummer 0903/39969.
Maak een afspraak
Geschikte behandelingen voor elke situatie
Welkom bij Dentius Kruibeke
In onze praktijk te Kruibeke staan we met een team van 5 algemene tandartsen, een implantologe en 4 onmisbare assistentes klaar om u zo goed mogelijk te helpen! Bij ons staat het voorkomen van tandheelkundige problemen centraal. Daarom leggen we de nadruk op preventie.
We streven ernaar onze patiënten te begeleiden in enerzijds: het behoud van hun tanden voor de rest van hun leven en anderzijds het verwerven van een zo esthetisch mogelijke glimlach, door het leveren van de best mogelijke kwaliteit. Daarenboven tracht uw tandarts ook steeds rekening te houden met uw specifieke wensen en verwachtingen.
Onze praktijk is gehuisvestigd in een gloednieuwe ruimte, uitgerust met de mordernste apparatuur. Onze patiënten appreciëren in het bijzonder de multifunctionele schermen boven elke behandelunit waarop zijn een ontspannende video kunnen volgen, hun eigen RX mee bekijken of zelfs live opnamen door de behandelmicroscoop kunnen volgen. Bovendien is de praktijk ecologisch opgebouwd en volledig energieneutraal.
De tarieven die in onze tandartspraktijk gehanteerd worden
De tarieven zoals voorzien in de conventie Tandartsen-Ziekenfondsen, maken het soms onmogelijk om een moderne praktijk te beheren. Hoogwaardige materialen zijn duur. Prothese, implantaten, kroon- en brugwerk moet door een bekwaam tandlabo vervaardigd worden. Onze assistentes zijn onmisbaar wat betreft logistiek, hygiëne en hulp aan de stoel. Om al deze redenen liggen onze tarieven soms wat hoger dan de ziekenfondstarieven. Daartegenover staat dat onze tarieven eerlijk zijn en redelijk voor de zorg, kwaliteit en kennis die geleverd wordt. Op lange termijn komt deze manier van werken voordeliger uit, zowel voor u als voor de groepspraktijk.
Een team dat voldoet aan al je behoeften
Onze beste tips voor een goede mondhygiëne
Bij Dentius geloven we dat het mogelijk is om uw natuurlijke tanden levenslang te behouden
Vaak gestelde vragen
Heb je een vraag of probleem? Raadpleeg de vaak gestelde vragen voor een antwoord of oplossing.
Uw eerste bezoek
Tijdens uw eerste bezoek brengen we uw mondgezondheid in kaart en trachten we in de mate van het mogelijke de meest dringende problemen te verhelpen. Bij omvangrijkere problemen stellen we u vrijblijvend een stapsgewijze behandelplanning voor.
Anamnese
Om u zo goed mogelijk te kunnen behandelen is het belangrijk dat we op de hoogte zijn van uw gezondheidssituatie. We vragen u dan ook tijdens het eerste bezoek om ons in te lichten over eventuele medische problemen en de voorgeschreven medicatie via dit formulier.
Mee te brengen naar de praktijk
Wij vragen u uw identiteitskaart mee te brengen en indien relevant; een verwijsbrief van de doorverwijzende (tand)arts.
Betaling
U kan in onze praktijk betalen met bancontact of cash. Wij aanvaarden helaas geen kredietkaarten.
Controle
Wij adviseren u één tot tweemaal per jaar uw gebit te laten controleren, 90% van de urgenties kunnen immers voorkomen worden, indien de patiënt een strikte mondgezondheid aanhoudt. Wij bieden u de mogelijkheid een periodieke herinnering te ontvangen via e-mail.
Een afspraak maken
We doen er alles aan om zowel nieuwe als bestaande patiënten zo snel mogelijk een afspraak te geven. Indien u dit wenst, dan sturen wij u 24u op voorhand een herinnering aan uw afspraak per sms.
Als u een afspraak niet kan nakomen vragen wij u vriendelijk ons hiervan dan tenminste 24 uur op voorhand te verwittigen. Op deze manier kunnen we een andere patiënt helpen en voor u kan dan een afspraak gemaakt worden op een gunstiger tijdstip.