Onze visie ten opzichte van patiënten
Elke patiënt heeft recht op de beste tandheelkundige zorg. Wij zijn ervan overtuigd dat het mogelijk is om de natuurlijke tanden levenslang te behouden.
Belang van preventie
De mondgezondheid van de Belgen is niet erg goed. Naar schatting gaat slechts één Belg op drie regelmatig naar de tandarts. Onze visie op tandheelkunde is gebaseerd op het maximale behoud van het natuurlijke gebit. In de eerste plaats besteden wij veel aandacht aan preventieve tandheelkundige zorg. Dit betekent dat er voldoende tijd wordt uitgetrokken om elke patiënt te informeren over het hoe en waarom van preventie en om preventieve behandelingen uit te voeren. Als preventie niet voldoende is om een gezond gebit te behouden, zoeken we samen met de patiënt naar de meest geschikte oplossing door een passend behandelplan voor te stellen.
Patiëntgerichte zorg
De relatie tussen tandarts en patiënt is gebaseerd op respect en verantwoordelijkheid. Wij bieden de patiënt een duidelijk behandelingsplan met een kostenraming voor niet-standaard behandelingen. Wij verbinden ons ertoe een duurzame relatie met de patiënt op te bouwen met één enkel doel: het behoud van zijn natuurlijke tanden voor het leven. De patiënt wordt beschouwd als partner in zijn individuele zorgproces.
Een correcte prijs
Prijsstelling in de tandheelkunde is een moeilijke kwestie die wij als groep niet uit de weg willen gaan. Wij zijn van mening dat sommige handelingen binnen het conventietarief kunnen worden gedaan, en andere niet. Ten eerste willen we een behandeling van hoge kwaliteit die gericht is op het behoud van uw natuurlijke, gezonde tanden. Wanneer dit niet mogelijk is binnen het conventionele tarief, bepalen onze teams het beste tarief waarbij de kwaliteit van de behandeling kan worden gewaarborgd. Wij zullen altijd op een gefundeerde en transparante manier met de patiënt communiceren over onze prijzen.
Onze visie ten opzichte van tandheelkundige praktijken
Wij hebben een partnerschap op lange termijn, gebaseerd op wederzijds vertrouwen, waarbij elk team zelfstandig klinische beslissingen kan nemen. Wij bieden elke tandarts en medewerker de ruimte en de middelen om zijn eigen doelen en ambities te verwezenlijken.
Een kader voor het nastreven en ontwikkelen van professionele ambities
Wij streven ernaar om iedere tandarts, mondhygiënist en medewerker de mogelijkheid te bieden zich te ontwikkelen en hun doelen te bereiken. Wij treden hierbij op als facilitator en coach. We bieden een brede waaier van opleidingen aan en aanvaarden dat geen twee medewerkers dezelfde doelstellingen en ambities hebben. Wij stellen de normen zoveel mogelijk vast en geven onze medewerkers het kader om ze vanuit zijn eigen inspiratie toe te passen (het resultaat telt, ook al zijn er verschillende manieren om het te bereiken).
Transparant, maatschappelijk verantwoord en eerlijk
We volgen deze regels in alles wat we doen. "What needs to be done will be done", op het gebied van contracten, financiële transparantie en personeelsbeheer.
We streven naar een financieel stabiele structuur in het belang van de patiënt en onze teams, die de toekomst van het bedrijf op lange termijn veilig stelt en investeren in onze Dentius Foundation.
We streven naar een financieel stabiele structuur in het belang van de patiënt en onze teams, die de toekomst van het bedrijf op lange termijn veilig stelt en investeren in onze Dentius Foundation.
Innovatie et opinie-leiderschap
Dentius evalueert voortdurend nieuwe technologische ontwikkelingen in de tandheelkunde. Alle specialismen zijn vertegenwoordigd in onze Clinical Council, die deze ontwikkelingen op de voet volgt. Bovendien zijn veel van onze tandartsen actief als opinieleiders. Op diverse evenementen moedigen wij de uitwisseling van ervaringen met de rest van de groep aan, zodat onze tandartsen gemakkelijk op de hoogte kunnen blijven.
Plezier & passie
Gelukkige medewerkers hebben een positieve houding tegenover patiënten en collega's, wat de kwaliteit van de dienstverlening en de zorg ten goede komt. Wij creëren een echt netwerk van deskundigheid door ervoor te zorgen dat onze medewerkers elkaar op evenementen en opleidingen ontmoeten. Wij werken actief aan een goede teamsfeer en creëren een omgeving waarin problemen worden uitgesproken voordat ze escaleren.
Walk the talk
Wij geloven dat sterk leiderschap in grote mate bepalend is voor het succes en het welzijn van het team. Wij zijn op zoek naar mensen die passie uitstralen en die het beste uit elke medewerker willen halen.
Een voor allen, allen voor één
Alleen gaat men sneller, samen komt men verder (B. Dadvisard). Als iedereen zijn deel van het werk doet, is alles makkelijker. Wij hebben een niet-hiërarchische cultuur waarin alle meningen tellen en zelfs welkom zijn.
Onze visie ten opzichte van de patiënt
Bij Dentius ligt de focus sterk op de tevredenheid van onze patiënten. Wij zijn dan ook erg gedreven om iedereen een optimale beleving te bezorgen in onze praktijken. Dat start al vanaf het eerste contact. De relatie tussen tandarts en patiënt dragen wij hoog in het vaandel, en daarom garanderen we ook steeds een duurzame vertrouwensband. Uiteraard verwachten onze patiënten meer dan dat. Daarom focussen onze tandartsen steeds op de beste preventie voor elk gebit, want voorkomen is beter dan genezen. Wij hechten daarom enorm veel belang aan de preventieve tandheelkundige zorg. Wij zijn er in onze Dentius praktijken dan ook van overtuigd dat iedereen zijn natuurlijke tanden levenslang zou kunnen behouden. Daarom zorgen wij voor een optimale bescherming van ieders gebit. Hierbij wordt voldoende tijd gerekend om elke patiënt te informeren over de behandelingen. Als preventie toch niet genoeg blijkt te zijn, gaan we samen op zoek naar een geschikt behandelplan. Tot slot is ook het prijskaartje niet onbelangrijk. Daarom communiceren wij steeds open over onze tarieven. Kwaliteit gaat nog steeds boven alles, en daarom bepaalt ons tandartsenteam steeds het beste tarief waarbij de kwaliteit van de behandeling gewaarborgd blijft. Uiteraard worden de prijzen steeds transparant en op een gefundeerde wijze naar de patiënt gecommuniceerd.
Onze visie ten opzichte van de tandarts
Een gelukkige medewerker is goud waard, en daar zijn we ons bij Dentius maar al te goed van bewust. Daarom streven wij voortdurend naar sfeer en plezier. Dankzij de leuke evenementen en opleidingen komen tandartsen van over het hele netwerk bij elkaar. Zo leren ze elkaar beter kennen en wordt de teamgeest binnen heel Dentius aangesterkt. Naast passie en plezier hechten wij belang aan innovatie en leiderschap, en dat realiseren we door onze Clinical Council. Deze groep binnen Dentius fungeert als strategische orgaan dat alle ontwikkelingen op de voet volgt, zodat onze tandartsen steeds het beste van zichzelf naar boven kunnen halen.
Hoge doelen van de tandarts
De tandartsen in onze praktijken leggen zichzelf graag hoge doelen op. Ze willen zich om- of bijscholen en zichzelf ontwikkelen, om zo elke dag het beste van zichzelf te kunnen geven. Uiteraard staan wij hier volledig voor open. Daarom bieden we steeds een brede waaier aan opleidingsmogelijkheden aan, en zijn de tandartsen vrij om hun praktijk zelf in te richten. Op die manier kunnen zij hun eigen inspiratie de vrije loop laten, en kunnen ze hun eigen ambities verwezenlijken.