Bereikbaarheid
Nijverheidsstraat 53, 2840 Rumst
03 888 62 13
Per bus
U kan gebruik maken van buslijnen 181,191 en 500. Stap af aan halte 'Rumst Catenberg'.
Per auto
Vanuit Antwerpen neemt u de E19. Neem vervolgens afslag 8 Rumst, rij richting Rumst centrum.
Openingsuren
Maandag
09:00
13:00
14:00
18:00
Dinsdag
09:00
13:00
14:00
18:00
Woensdag
09:00
13:00
14:00
18:00
Donderdag
09:00
13:00
14:00
18:00
Vrijdag
09:00
13:00
14:00
18:00
Wij zijn elke werkdag telefonisch bereikbaar van 8:30 - 12:00 en 13:00 - 17:00. Tandpijn tijdens het weekend of feestdagen? Dan kan u bij de wachtdienst terecht op het nummer 0903/39969.
Maak een afspraak
Geschikte behandelingen voor elke situatie

Implantologie
Tandheelkundige chirurgie gespecialiseerd in het plaatsen van implantaten

Orthodontie
Optimalisatie van de stand van tanden en/of kaken, voor esthetische of functionele redenen

Esthetische tandheelkunde
Behandelingen om de kleur en/of vorm van tanden te verbeteren
Kindertandheelkunde
Behoud van de mondgezondheid van kinderen en adolescenten
Conserverende tandheelkunde
Behandeling van tandbederf en gaatjes

Preventie
(Half)jaarlijkse controle en mondzorg
Welkom bij Dentius Rupel
Met ons volledige team staan wij klaar om u de beste zorg te bieden.
Preventie vormt de kern van onze praktijk: wij richten ons niet alleen op behandelingen, maar ook op een doordacht preventieprogramma nadien, met als doel uw tanden zo lang mogelijk gezond te houden.
Preventie vormt de kern van onze praktijk: wij richten ons niet alleen op behandelingen, maar ook op een doordacht preventieprogramma nadien, met als doel uw tanden zo lang mogelijk gezond te houden.
Wij begeleiden onze patiënten zowel in het behoud van hun natuurlijke tanden voor het leven als in het realiseren van een esthetisch aantrekkelijke glimlach, steeds met oog voor de hoogst mogelijke kwaliteit.
Daarnaast hechten wij veel belang aan uw persoonlijke wensen en verwachtingen en houden wij hier in onze behandelingen zoveel mogelijk rekening mee.
Onze tandartsen zijn niet geconventioneerd.
Een team dat voldoet aan al je behoeften

Onze beste tips voor een goede mondhygiëne
Bij Dentius geloven we dat het mogelijk is om uw natuurlijke tanden levenslang te behouden
Vaak gestelde vragen
Heb je een vraag of probleem? Raadpleeg de vaak gestelde vragen voor een antwoord of oplossing.

Hoe breng ik mijn terugbetaling in orde?

Hoe lang duurt het voor ik mijn terugbetaling ontvang?

Wat moet ik doen als ik mijn afspraak niet kan nakomen?

Hoe kan ik mijn afspraak verplaatsen?

Wat als ik mijn afspraak minder dan 24 uur op voorhand moet annuleren?

Wat als ik mijn elektronische identiteitskaart vergeten ben?

Wat als mijn kinderen nog geen elektronische identiteitskaart hebben?

Wat moet ik doen bij een noodgeval?

Waarom is het zo belangrijk om je medische fiche mee te brengen?

Welke betaalmiddelen worden aanvaard in de praktijk?

Wat moet ik meenemen naar de tandarts?
Uw eerste bezoek
Tijdens uw eerste bezoek brengen we uw mondgezondheid in kaart en trachten we in de mate van het mogelijke de meest dringende problemen te verhelpen. Bij omvangrijkere problemen stellen we u vrijblijvend een stapsgewijze behandelplanning voor.
Anamnese
Om u zo goed mogelijk te kunnen behandelen is het belangrijk dat we op de hoogte zijn van uw gezondheidssituatie. We vragen u dan ook tijdens het eerste bezoek om ons in te lichten over eventuele medische problemen en de voorgeschreven medicatie via dit formulier.
Mee te brengen naar de praktijk
Wij vragen u uw identiteitskaart mee te brengen en indien relevant; een verwijsbrief van de doorverwijzende (tand)arts.
Betaling
Omwille van veiligheidsredenen vragen wij u waar mogelijk te betalen met Bancontact of - indien nodig - kredietkaart.
Controle
Wij adviseren u één tot tweemaal per jaar uw gebit te laten controleren, 90% van de urgenties kunnen immers voorkomen worden, indien de patiënt een strikte mondgezondheid aanhoudt. Wij bieden u de mogelijkheid een periodieke herinnering te ontvangen via e-mail.
Een afspraak maken
We doen er alles aan om zowel nieuwe als bestaande patiënten zo snel mogelijk een afspraak te geven. Indien u dit wenst, dan sturen wij u 24u op voorhand een herinnering aan uw afspraak per sms.
Als u een afspraak niet kan nakomen vragen wij u vriendelijk ons hiervan dan tenminste 24 uur op voorhand te verwittigen. Op deze manier kunnen we een andere patiënt helpen en voor u kan dan een afspraak gemaakt worden op een gunstiger tijdstip.












