Bereikbaarheid
Avenue de la station, 48, 4130 Esneux
04 380 27 17
Openbaar vervoer
Bus: neem lijn 377 tot de halte "Pont d'Esneux". Trein: het trein station van Esneux ligt op 500m van de praktijk.
Parking
Aan de overkant is gratis parkeergelegenheid.
Openingsuren
Maandag
09:00
12:30
13:30
18:00
Dinsdag
09:00
12:30
13:30
18:00
Woensdag
09:00
12:30
13:30
18:00
Donderdag
09:00
12:30
13:30
18:00
Vrijdag
09:00
12:30
13:30
18:00
Het secretariaat is geopend van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 12.00 uur en van 14.00 tot 17.00 uur.
Maak een afspraak
Geschikte behandelingen voor elke situatie
Endodontie
Behandeling van de tandzenuw aan de binnenzijde van de tand
Esthetische tandheelkunde
Behandelingen om de kleur en/of vorm van tanden te verbeteren
Conserverende tandheelkunde
Behandeling van tandbederf en gaatjes
Kindertandheelkunde
Behoud van de mondgezondheid van kinderen en adolescenten
Implantologie
Tandheelkundige chirurgie gespecialiseerd in het plaatsen van implantaten
Parodontologie
Behandelingen van het tandvlees en het bot rondom de tand
Preventie
(Half)jaarlijkse controle en mondzorg
Welkom bij Dentius Esneux
De tandheelkundige praktijk is het resultaat van een familiale samenwerking tussen Martine Petit en Olivier Bontemps sinds 1985, die vandaag uitgegroeid is tot een moderne en multidisciplinaire groepspraktijk. Wij werken en ontvangen u met een team van multi-inzetbare assistenten, zodat we ons beter kunnen concentreren op de essentie: tandverzorging en uw verwachtingen. Om de kwaliteit van de zorg en de ervaring van de patiënt steeds verder te optimaliseren, hebben we in 2018 geïnvesteerd in een nieuwe moderne infrastructuur met comfortabele ruimten.
Een gloednieuwe tandheelkundige praktijk
De praktijk beschikt over vier behandelruimten die allemaal voorzien zijn van eigen röntgenapparatuur. De praktijk maakt ook zelf panoramische foto’s en CBCT-scans, zodat u niet naar een gespecialiseerd centrum hoeft te gaan. De praktijk kan u een gamma behandelingen aanbieden, van algemene tandheelkunde en zorg voor kinderen tot prothetische tandheelkunde en restauratie van implantaten.
De praktijk beschikt over vier behandelruimten die allemaal voorzien zijn van eigen röntgenapparatuur. De praktijk maakt ook zelf panoramische foto’s en CBCT-scans, zodat u niet naar een gespecialiseerd centrum hoeft te gaan. De praktijk kan u een gamma behandelingen aanbieden, van algemene tandheelkunde en zorg voor kinderen tot prothetische tandheelkunde en restauratie van implantaten.
Wij stellen de patiënt centraal
Wij trekken ons uw problemen en vragen aan en bieden u snel kwaliteitsoplossingen op maat aan. We zijn er vast van overtuigd dat het mogelijk is om de eigen tanden levenslang te behouden. Daarom richten wij ons op het preventieve behoud van tanden en het functionele en esthetische herstel ervan. In onze praktijk stellen wij alles in het werk om de verwachtingen van onze patiënten te bepalen, en er zo snel mogelijk aan te beantwoorden.
Wij trekken ons uw problemen en vragen aan en bieden u snel kwaliteitsoplossingen op maat aan. We zijn er vast van overtuigd dat het mogelijk is om de eigen tanden levenslang te behouden. Daarom richten wij ons op het preventieve behoud van tanden en het functionele en esthetische herstel ervan. In onze praktijk stellen wij alles in het werk om de verwachtingen van onze patiënten te bepalen, en er zo snel mogelijk aan te beantwoorden.
Martine Bontemps-Petit,
Hoofdtandarts
Hoofdtandarts
Een team dat voldoet aan al je behoeften
Onze beste tips voor een goede mondhygiëne
Bij Dentius geloven we dat het mogelijk is om uw natuurlijke tanden levenslang te behouden
Vaak gestelde vragen
Heb je een vraag of probleem? Raadpleeg de vaak gestelde vragen voor een antwoord of oplossing.
Wat moet ik meenemen naar de tandarts?
Hoe lang duurt het voor ik mijn terugbetaling ontvang?
Wat moet ik doen als ik mijn afspraak niet kan nakomen?
Hoe kan ik mijn afspraak verplaatsen?
Wat als ik mijn afspraak minder dan 24 uur op voorhand moet annuleren?
Wat als ik mijn elektronische identiteitskaart vergeten ben?
Wat als mijn kinderen nog geen elektronische identiteitskaart hebben?
Wat moet ik doen bij een noodgeval?
Hoe breng ik mijn terugbetaling in orde?
Waarom is het zo belangrijk om je medische fiche mee te brengen?
Welke betaalmiddelen worden aanvaard in de praktijk?
Uw eerste bezoek
Tijdens uw eerste bezoek brengen we uw mondgezondheid in kaart en trachten we in de mate van het mogelijke de meest dringende problemen te verhelpen. Bij omvangrijkere problemen stellen we u vrijblijvend een stapsgewijze behandelplanning voor.
Anamnese
Om u zo goed mogelijk te kunnen behandelen is het belangrijk dat we op de hoogte zijn van uw gezondheidssituatie. We vragen u dan ook tijdens het eerste bezoek om ons in te lichten over eventuele medische problemen en de voorgeschreven medicatie via dit formulier.
Mee te brengen naar de praktijk
Wij vragen u uw identiteitskaart mee te brengen en indien relevant; een verwijsbrief van de doorverwijzende (tand)arts.
Betaling
U kan in onze praktijk betalen met bancontact of cash. Om veiligheidsredenen vragen wij u echter om zoveel mogelijk per kaart te betalen
Controle
Wij adviseren u één tot tweemaal per jaar uw gebit te laten controleren, 90% van de urgenties kunnen immers voorkomen worden, indien de patiënt een strikte mondgezondheid aanhoudt. Wij bieden u de mogelijkheid een periodieke herinnering te ontvangen via e-mail.
Een afspraak maken
We doen er alles aan om zowel nieuwe als bestaande patiënten zo snel mogelijk een afspraak te geven. Indien u dit wenst, dan sturen wij u 24u op voorhand een herinnering aan uw afspraak per sms.
Als u een afspraak niet kan nakomen vragen wij u vriendelijk ons hiervan dan tenminste 24 uur op voorhand te verwittigen. Op deze manier kunnen we een andere patiënt helpen en voor u kan dan een afspraak gemaakt worden op een gunstiger tijdstip.
Info Covid-19
Onze groepspraktijken blijven open en zetten hun tandheelkundige zorgverlening verder. Wij hanteren de allerhoogste standaarden op vlak van veiligheid en infectiepreventie en handhaven dezelfde essentiële voorzorgsmaatregelen sinds de eerste COVID-golf om zowel voor onze patiënten als voor onze medewerkers een veilige omgeving te creëren.