Bereikbaarheid
Haachtsesteenweg 61, 1210 Sint-Joost-ten-Node
02 891 06 10 (Algemene tandheelkunde) en 02 891 06 00 (Orthodontie)
Met openbaar vervoer
Metro: Lijnen 2 en 6, halte Botanique. Tram: Lijnen 92 en 94, halte Botanique. Bus: STIB (lijn 61) et De Lijn (lijnen 270, 271, 318, 351 en 358), halte Botanique. STIB (lijnen 65 en 66), halte Méridien.
Parking
Parking van kliniek Sint-Jan Méridien via Molenstraat
Openingsuren
Maandag
08:00
12:30
13:30
18:00
Dinsdag
08:00
12:30
13:30
18:00
Woensdag
08:00
12:30
13:30
18:00
Donderdag
08:00
12:30
13:30
18:00
Vrijdag
08:00
12:30
13:30
18:00
Zaterdag
09:00
00:00
00:00
16:00
Indien de telefoon tijdens de openingsuren niet wordt beantwoord, zijn we wellicht in gesprek met een andere patiënt. Laat dan een bericht achter met uw volledige contactgegevens en het onderwerp van uw oproep, wij bellen u zo spoedig mogelijk terug.
Geschikte behandelingen voor elke situatie
Parodontologie
Behandelingen van het tandvlees en het bot rondom de tand
Endodontie
Behandeling van de tandzenuw aan de binnenzijde van de tand
Kindertandheelkunde
Behoud van de mondgezondheid van kinderen en adolescenten
Implantologie
Tandheelkundige chirurgie gespecialiseerd in het plaatsen van implantaten
Orthodontie
Optimalisatie van de stand van tanden en/of kaken, voor esthetische of functionele redenen
Stomatologie
Heelkundige ingrepen van de tanden en/of kaakbeen en de omgevende weefsels
Preventie
(Half)jaarlijkse controle en mondzorg
Esthetische tandheelkunde
Behandelingen om de kleur en/of vorm van tanden te verbeteren
Conserverende tandeelkunde
Behandeling van tandbederf en gaatjes
Uitneembare gebitsprothese
Uitneembare oplossing om ontbrekende tanden te vervangen
Een team dat voldoet aan al je behoeften
Welkom bij Dentius BOIC
Wij bestaan al meer dan 30 jaar. Ons team bestaat uit algemene tandartsen, stomatologen en kaak- en aangezichtschirurgen. Voor uw welzijn zijn onze kabinetten uitgerust met comfortabele stoelen en doeltreffende apparatuur (intraorale camera, digitale radiografie, microscopen). Een aparte röntgenkamer is in overeenstemming met de normen van het FANC uitgerust met apparatuur voor panoramische radiografie en digitale laterale teleradiografie. De foto’s worden via het internet doorgestuurd naar de tandartsen voor een betere communicatie en een snelle diagnose. Hygiëne en sterilisatie blijven onze prioriteiten en wij voldoen aan alle ziekenhuisnormen inzake hygiëne.
Onze beste tips voor een goede mondhygiëne
Bij Dentius geloven we dat het mogelijk is om uw natuurlijke tanden levenslang te behouden.
Vaak gestelde vragen
Heb je een vraag of probleem? Raadpleeg de vaak gestelde vragen voor een antwoord of oplossing.
Wat moet ik meenemen naar de tandarts?
Waarom is het zo belangrijk om je medische fiche mee te brengen?
Welke betaalmiddelen worden aanvaard in de praktijk?
Hoe breng ik mijn terugbetaling in orde?
Hoe lang duurt het voor ik mijn terugbetaling ontvang?
Wat moet ik doen als ik mijn afspraak niet kan nakomen?
Wat als ik mijn afspraak minder dan 24 uur op voorhand moet annuleren?
Wat als ik mijn elektronische identiteitskaart vergeten ben?
Wat moet ik doen bij een noodgeval?
Wat als mijn kinderen nog geen elektronische identiteitskaart hebben?
Hoe kan ik mijn afspraak verplaatsen?
Uw eerste bezoek
Tijdens uw eerste bezoek brengen we uw mondgezondheid in kaart en trachten we in de mate van het mogelijke de meest dringende problemen te verhelpen. Bij omvangrijkere problemen stellen we u vrijblijvend een stapsgewijze behandelplanning voor.
Anamnese
Om u zo goed mogelijk te kunnen behandelen is het belangrijk dat we op de hoogte zijn van uw gezondheidssituatie. We vragen u dan ook tijdens het eerste bezoek om ons in te lichten over eventuele medische problemen en de voorgeschreven medicatie via dit formulier.
Mee te brengen naar de praktijk
Wij vragen u uw identiteitskaart mee te brengen en indien relevant; een verwijsbrief van de doorverwijzende (tand)arts.
Betaling
U kan in onze praktijk betalen met bancontact of cash. Om veiligheidsredenen vragen wij u echter om zoveel mogelijk per kaart te betalen.
Controle
Wij adviseren u één tot tweemaal per jaar uw gebit te laten controleren, 90% van de urgenties kunnen immers voorkomen worden, indien de patiënt een strikte mondgezondheid aanhoudt. Wij bieden u de mogelijkheid een periodieke herinnering te ontvangen via e-mail.
Een afspraak maken
We doen er alles aan om zowel nieuwe als bestaande patiënten zo snel mogelijk een afspraak te geven. Indien u dit wenst, dan sturen wij u 24u op voorhand een herinnering aan uw afspraak per sms.
Als u een afspraak niet kan nakomen vragen wij u vriendelijk ons hiervan dan tenminste 24 uur op voorhand te verwittigen. Op deze manier kunnen we een andere patiënt helpen en voor u kan dan een afspraak gemaakt worden op een gunstiger tijdstip.