Bereikbaarheid
Cour Durendal 5, 1348 Louvain-la-Neuve
010 51 94 70
Met het openbaar vervoer
NMBS station op 50m, bushalte op 300 m
Parking
De Esplanade en Charlemagne parkings zijn uw snelle en gemakkelijke toegangspunten. Louvain-la-Neuve beschikt ook over blauwe zone-parkings rond de voetgangerszone.
Openingsuren
Maandag
09:00
12:00
13:00
18:00
Dinsdag
09:00
12:00
13:00
18:00
Woensdag
09:00
12:00
13:00
18:00
Donderdag
09:00
12:00
13:00
18:00
Vrijdag
09:00
12:00
13:00
18:00
Maak een afspraak
Geschikte behandelingen voor elke situatie
Preventie
(Half)jaarlijkse controle en mondzorg
Implantologie
Tandheelkundige chirurgie gespecialiseerd in het plaatsen van implantaten
Kindertandheelkunde
Behoud van de mondgezondheid van kinderen en adolescenten
Conserverende tandeelkunde
Behandeling van tandbederf en gaatjes
Esthetische tandheelkunde
Behandelingen om de kleur en/of vorm van tanden te verbeteren
Endodontie
Behandeling van de tandzenuw aan de binnenzijde van de tand
Parodontologie
Behandelingen van het tandvlees en het bot rondom de tand
Uitneembare gebitsprothese
Uitneembare oplossing om ontbrekende tanden te vervangen
Kroon- en brugwerk
Keramische indirecte restauraties voor tanden met te weinig houvast voor conventioneel vullingsmateriaal
Welkom bij Clinique de la Source
De praktijk is gevestigd in het hart van het autovrije stadscentrum van Louvain-la-Neuve en beschikt sinds oktober 2020 over nieuwe faciliteiten die tot de meest geavanceerde in de tandheelkunde behoren. Het doel van de praktijk is de specialismen van de tandheelkunde samenbrengen vanuit de filosofie van vloeiend teamwork, zodat elke patiënt op ideale wijze wordt verzorgd naar gelang zijn of haar vraag en behoefte.
Stiptheid, respect, hygiëne en preventie vormen de basis van ons dagelijks onthaal. Neem zeker ook een kijkje op de Facebookpagina van onze praktijk!
Sami El Masri, hoofdtandarts
Een team dat voldoet aan al je behoeften
Onze beste tips voor een goede mondhygiëne
Bij Dentius geloven we dat het mogelijk is om uw natuurlijke tanden levenslang te behouden.
Vaak gestelde vragen
Heb je een vraag of probleem? Raadpleeg de vaak gestelde vragen voor een antwoord of oplossing.
Waarom is het zo belangrijk om je medische fiche mee te brengen?
Hoe lang duurt het voor ik mijn terugbetaling ontvang?
Wat moet ik doen als ik mijn afspraak niet kan nakomen?
Hoe kan ik mijn afspraak verplaatsen?
Wat als ik mijn afspraak minder dan 24 uur op voorhand moet annuleren?
Wat als ik mijn elektronische identiteitskaart vergeten ben?
Wat als mijn kinderen nog geen elektronische identiteitskaart hebben?
Wat moet ik doen bij een noodgeval?
Wat moet ik meenemen naar de tandarts?
Welke betaalmiddelen worden aanvaard in de praktijk?
Hoe breng ik mijn terugbetaling in orde?
Uw eerste bezoek
Tijdens uw eerste bezoek brengen we uw mondgezondheid in kaart en trachten we in de mate van het mogelijke de meest dringende problemen te verhelpen. Bij omvangrijkere problemen stellen we u vrijblijvend een stapsgewijze behandelplanning voor.
Anamnese
Om u zo goed mogelijk te kunnen behandelen is het belangrijk dat we op de hoogte zijn van uw gezondheidssituatie. We vragen u dan ook tijdens het eerste bezoek om ons in te lichten over eventuele medische problemen en de voorgeschreven medicatie via dit formulier.
Mee te brengen naar de praktijk
Wij vragen u uw identiteitskaart mee te brengen en indien relevant; een verwijsbrief van de doorverwijzende (tand)arts.
Betaling
U kan in onze praktijk betalen met bancontact of cash. Om veiligheidsredenen vragen wij u echter om zoveel mogelijk per kaart te betalen.
Controle
Wij adviseren u één tot tweemaal per jaar uw gebit te laten controleren, 90% van de urgenties kunnen immers voorkomen worden, indien de patiënt een strikte mondgezondheid aanhoudt. Wij bieden u de mogelijkheid een periodieke herinnering te ontvangen via e-mail..
Een afspraak maken
We doen er alles aan om zowel nieuwe als bestaande patiënten zo snel mogelijk een afspraak te geven. Indien u dit wenst, dan sturen wij u 24u op voorhand een herinnering aan uw afspraak per sms.
Als u een afspraak niet kan nakomen vragen wij u vriendelijk ons hiervan dan tenminste 24 uur op voorhand te verwittigen. Op deze manier kunnen we een andere patiënt helpen en voor u kan dan een afspraak gemaakt worden op een gunstiger tijdstip.