Bereikbaarheid
Jan Vandeveldelaan 15, 3010 Kessel-Lo (Leuven)
016 29 32 32
Per bus
U kan gebruik maken van buslijn 3. Stap af aan halte Kessel-Lo, Guido Gezellelaan. De halte bevindt zich op wandelafstand van de praktijk.
Parking
Parkeren kan in de Jan Vandeveldelaan. Het is gratis mits gebruik van een parkeerschijf.
Openingsuren
Maandag
09:00
13:00
13:00
17:30
Dinsdag
09:00
12:00
12:00
18:00
Woensdag
09:00
13:00
13:00
18:00
Donderdag
09:00
13:00
13:00
18:00
Vrijdag
09:00
13:00
13:00
18:00
📞 Onze praktijk is telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag tussen 8u30 en 13u15, op maandag en woensdag tussen 14u en 18u30, op dinsdag en vrijdag tussen 14u en 17u30 en op donderdag tussen 14u en 15u.
Maak een afspraak
Geschikte behandelingen voor elke situatie

Preventie
(Half)jaarlijkse controle en mondzorg
Conserverende tandeelkunde
Behandeling van tandbederf en gaatjes

Esthetische tandheelkunde
Behandelingen om de kleur en/of vorm van tanden te verbeteren

Kroon- en brugwerk
Keramische indirecte restauraties voor tanden met te weinig houvast voor conventioneel vullingsmateriaal

Uitneembare gebitsprothese
Uitneembare oplossing om ontbrekende tanden te vervangen
Kindertandheelkunde
Behoud van de mondgezondheid van kinderen en adolescenten
Welkom bij Dentius Leuven
De praktijk werd opgestart in 1990 als solopraktijk door Hilde Van Sannen, algemeen tandarts met een specialisatie in de prothetische tandheelkunde (KUL). Wegens een toevallig voorval én haar voorliefde voor de behandeling van kinderen runde Hilde gelijktijdig gedurende 13 jaren ook een kindertandheelkunde-praktijk in centrum Leuven, ten huize van een kinderarts. In 2002 verhuisden de praktijken naar Kessel-lo.
Intussen beschikt de praktijk over 3 behandelruimtes, die elk voorzien zijn van eigen röntgenapparatuur en een toestel voor grote digitale mondopnames (OPG). Ons team bestaat uit algemene tandartsen en 2 omloopassistentes. We hebben een groot aantal trouwe patiënten die we hier op een “familiale, vriendschappelijke” manier behandelen.

We streven ernaar om te luisteren naar de patiënt en de behandeling af te stemmen op zijn wensen en verwachtingen. Zo trachten we een kwalitatief, functioneel én esthetisch herstel te bieden aangepast aan de noden van onze patiënt. Preventie en hygiëne staan steeds op nummer 1!
Sinds 1 september 2021 zijn we aangesloten bij de Dentius groep en hebben we de intentie om nog verder uit te breiden zowel qua tandartsen , qua behandelruimtes, én technieken.

Een team dat voldoet aan al je behoeften









Onze beste tips voor een goede mondhygiëne
Bij Dentius geloven we dat het mogelijk is om uw natuurlijke tanden levenslang te behouden
Vaak gestelde vragen
Heb je een vraag of probleem? Raadpleeg de vaak gestelde vragen voor een antwoord of oplossing.

Wat moet ik meenemen naar de tandarts?

Waarom is het zo belangrijk om je medische fiche mee te brengen?

Welke betaalmiddelen worden aanvaard in de praktijk?

Hoe breng ik mijn terugbetaling in orde?

Hoe lang duurt het voor ik mijn terugbetaling ontvang?

Wat moet ik doen als ik mijn afspraak niet kan nakomen?

Hoe kan ik mijn afspraak verplaatsen?

Wat als ik mijn afspraak minder dan 24 uur op voorhand moet annuleren?

Wat als ik mijn elektronische identiteitskaart vergeten ben?

Wat als mijn kinderen nog geen elektronische identiteitskaart hebben?

Wat moet ik doen bij een noodgeval?
Uw eerste bezoek
Tijdens uw eerste bezoek brengen we uw mondgezondheid in kaart en trachten we in de mate van het mogelijke de meest dringende problemen te verhelpen. Bij omvangrijkere problemen stellen we u vrijblijvend een stapsgewijze behandelplanning voor via dit formulier.
Anamnese
Om u zo goed mogelijk te kunnen behandelen is het belangrijk dat we op de hoogte zijn van uw gezondheidssituatie. We vragen u dan ook tijdens het eerste bezoek om ons in te lichten over eventuele medische problemen en de voorgeschreven medicatie.
Mee te brengen naar de praktijk
Wij vragen u uw identiteitskaart mee te brengen en indien relevant; een verwijsbrief van de doorverwijzende (tand)arts.
Betaling
U kan in onze praktijk betalen met bancontact of cash. Wij aanvaarden helaas geen kredietkaarten.
Controle
Wij adviseren u één tot tweemaal per jaar uw gebit te laten controleren, 90% van de urgenties kunnen immers voorkomen worden, indien de patiënt een strikte mondgezondheid aanhoudt. Wij bieden u de mogelijkheid een periodieke herinnering te ontvangen via e-mail.
Een afspraak maken
We doen er alles aan om zowel nieuwe als bestaande patiënten zo snel mogelijk een afspraak te geven. Indien u dit wenst, dan sturen wij u 24u op voorhand een herinnering aan uw afspraak via email.
Als u een afspraak niet kan nakomen vragen wij u vriendelijk ons hiervan dan tenminste 24 uur op voorhand te verwittigen. Op deze manier kunnen we een andere patiënt helpen en voor u kan dan een afspraak gemaakt worden op een gunstiger tijdstip.

Info Covid-19
Onze groepspraktijken blijven open en zetten hun tandheelkundige zorgverlening verder. Wij hanteren de allerhoogste standaarden op vlak van veiligheid en infectiepreventie en handhaven dezelfde essentiële voorzorgsmaatregelen sinds de eerste COVID-golf om zowel voor onze patiënten als voor onze medewerkers een veilige omgeving te creëren.