Bereikbaarheid
Rue de la station, 38, 6220 Fleurus
071 81 01 79
Per bus
TEC haltes in de buurt
Per trein
Fleurus treinstation ligt vlakbij
Openingsuren
Maandag
08:30
12:30
13:30
18:00
Dinsdag
08:30
12:30
13:30
18:00
Woensdag
08:30
12:30
13:30
18:00
Donderdag
08:30
12:30
13:30
18:00
Vrijdag
08:30
15:00
13:30
14:30
Het algemeen secretariaat is geopend van maandag tem donderdag van 13.30 tot 17.30 uur. Het orthodontie secretariaat is geopend op maandag, dinsdag en woensdag van 10.00 tot 17.30 uur en op donderdag van 10.00 tot 14.00 uur.
Maak een afspraak
Geschikte behandelingen voor elke situatie
Endodontie
Behandeling van de tandzenuw aan de binnenzijde van de tand
Preventie
(Half)jaarlijkse controle en mondzorg
Implantologie
Tandheelkundige chirurgie gespecialiseerd in het plaatsen van implantaten
Kindertandheelkunde
Behoud van de mondgezondheid van kinderen en adolescenten
Conserverende tandheelkunde
Behandeling van tandbederf en gaatjes
Orthodontie
Optimalisatie van de stand van tanden en/of kaken, voor esthetische of functionele redenen
Welkom bij Dentius Fleurus / Objectif Sourire
De praktijk Objectif Sourire bestaat sinds 1993 en biedt u de meest geavanceerde strategieën voor een volledige mondbehandeling aan.
Dankzij onze uitzonderlijk technische uitrusting kunnen wij u de modernste middelen aanbieden: orthodontie, bleaching, keramische vullingen, esthetische facings, metaalvrije restauraties, zirkonium- en aluminiumoxidetechnologieën, occlusale restauratie, optische scanner, mond- en parodontale chirurgie, pedodontie ...
Dankzij onze uitzonderlijk technische uitrusting kunnen wij u de modernste middelen aanbieden: orthodontie, bleaching, keramische vullingen, esthetische facings, metaalvrije restauraties, zirkonium- en aluminiumoxidetechnologieën, occlusale restauratie, optische scanner, mond- en parodontale chirurgie, pedodontie ...
Onze visie
Orthodontie is meer dan het perfect recht maken van tanden alleen!
Tandheelkunde is meer dan alleen gaatjes behandelen.
Onze visie is veel ruimer, sterker en ambitieuzer dan dat!
Wat ons hele team motiveert, is dat wij er vast van overtuigd zijn dat het mogelijk is om het leven van mensen te verbeteren door hun mooiste glimlach tevoorschijn te toveren!
Het kauwproces, de klankvorming en de ademhaling verbeteren is erg belangrijk. Maar waarom niet tegelijkertijd van de gelegenheid gebruik maken om te zorgen voor een mooie glimlach en aandacht te hebben voor de manier waarop u bij andere mensen overkomt?
Voor kinderen en tieners begint dat met een zoektocht naar de eigen identiteit. Met meer zelfvertrouwen te ontwikkelen en meer sociale contacten te leggen met familie en vrienden. Met te aanvaarden hoe ze overkomen en met plezier te glimlachen.
Voor volwassenen betekent dat bepaalde complexen onder ogen zien en durven geloven dat het heel waardevol is om te glimlachen binnen professionele en persoonlijke menselijke relaties.
Een glimlach is veel meer dan uw rechte tanden laten zien!
Een glimlach is in de eerste plaats een blijk van comfort, schoonheid en bovenal welzijn.
Tandheelkunde is meer dan alleen gaatjes behandelen.
Onze visie is veel ruimer, sterker en ambitieuzer dan dat!
Wat ons hele team motiveert, is dat wij er vast van overtuigd zijn dat het mogelijk is om het leven van mensen te verbeteren door hun mooiste glimlach tevoorschijn te toveren!
Het kauwproces, de klankvorming en de ademhaling verbeteren is erg belangrijk. Maar waarom niet tegelijkertijd van de gelegenheid gebruik maken om te zorgen voor een mooie glimlach en aandacht te hebben voor de manier waarop u bij andere mensen overkomt?
Voor kinderen en tieners begint dat met een zoektocht naar de eigen identiteit. Met meer zelfvertrouwen te ontwikkelen en meer sociale contacten te leggen met familie en vrienden. Met te aanvaarden hoe ze overkomen en met plezier te glimlachen.
Voor volwassenen betekent dat bepaalde complexen onder ogen zien en durven geloven dat het heel waardevol is om te glimlachen binnen professionele en persoonlijke menselijke relaties.
Een glimlach is veel meer dan uw rechte tanden laten zien!
Een glimlach is in de eerste plaats een blijk van comfort, schoonheid en bovenal welzijn.
Een voor allen, allen voor uw glimlach
Een hecht team van professionals die voortdurend bijscholingen volgen, zorgt voor synergie en zoveel meer mogelijkheden om u te helpen = de kracht van een team.
Al onze medewerkers moeten aan hoge kwaliteitsnormen voldoen, een erkende kwalificatie hebben, buitengewoon patiëntgericht zijn en zich constructief en positief opstellen.
Ons respect voor mensen en het biologisch evenwicht komt op de eerste plaats.
Net zoals mensen geven tanden de voorkeur aan zachtheid en regelmatigheid boven kracht en onregelmatigheid.
Wij zetten in op innovatie en ervaring.
Onze jarenlange praktijkervaring en ons jarenlang wetenschappelijk onderzoek stellen ons in staat om voor de innovaties te kiezen die echt voordelig zijn voor onze patiënten.
Al onze medewerkers moeten aan hoge kwaliteitsnormen voldoen, een erkende kwalificatie hebben, buitengewoon patiëntgericht zijn en zich constructief en positief opstellen.
Ons respect voor mensen en het biologisch evenwicht komt op de eerste plaats.
Net zoals mensen geven tanden de voorkeur aan zachtheid en regelmatigheid boven kracht en onregelmatigheid.
Wij zetten in op innovatie en ervaring.
Onze jarenlange praktijkervaring en ons jarenlang wetenschappelijk onderzoek stellen ons in staat om voor de innovaties te kiezen die echt voordelig zijn voor onze patiënten.
Een team dat voldoet aan al je behoeften
Onze beste tips voor een goede mondhygiëne
Bij Dentius geloven we dat het mogelijk is om uw natuurlijke tanden levenslang te behouden
Vaak gestelde vragen
Heb je een vraag of probleem? Raadpleeg de vaak gestelde vragen voor een antwoord of oplossing.
Wat moet ik meenemen naar de tandarts?
Waarom is het zo belangrijk om je medische fiche mee te brengen?
Welke betaalmiddelen worden aanvaard in de praktijk?
Hoe breng ik mijn terugbetaling in orde?
Hoe lang duurt het voor ik mijn terugbetaling ontvang?
Wat moet ik doen als ik mijn afspraak niet kan nakomen?
Hoe kan ik mijn afspraak verplaatsen?
Wat als ik mijn afspraak minder dan 24 uur op voorhand moet annuleren?
Wat als ik mijn elektronische identiteitskaart vergeten ben?
Wat als mijn kinderen nog geen elektronische identiteitskaart hebben?
Wat moet ik doen bij een noodgeval?
Uw eerste bezoek
Tijdens uw eerste bezoek brengen we uw mondgezondheid in kaart en trachten we in de mate van het mogelijke de meest dringende problemen te verhelpen. Bij omvangrijkere problemen stellen we u vrijblijvend een stapsgewijze behandelplanning voor.
Anamnese
Om u zo goed mogelijk te kunnen behandelen is het belangrijk dat we op de hoogte zijn van uw gezondheidssituatie. We vragen u dan ook tijdens het eerste bezoek om ons in te lichten over eventuele medische problemen en de voorgeschreven medicatie via dit formulier.
Mee te brengen naar de praktijk
Wij vragen u uw identiteitskaart mee te brengen en indien relevant; een verwijsbrief van de doorverwijzende (tand)arts.
Betaling
U kan in onze praktijk betalen met bancontact of cash. Om veiligheidsredenen vragen wij u echter om zoveel mogelijk per kaart te betalen.
Controle
Wij adviseren u één tot tweemaal per jaar uw gebit te laten controleren, 90% van de urgenties kunnen immers voorkomen worden, indien de patiënt een strikte mondgezondheid aanhoudt. Wij bieden u de mogelijkheid een periodieke herinnering te ontvangen via e-mail.
Een afspraak maken
We doen er alles aan om zowel nieuwe als bestaande patiënten zo snel mogelijk een afspraak te geven. Indien u dit wenst, dan sturen wij u 24u op voorhand een herinnering aan uw afspraak per sms.
Als u een afspraak niet kan nakomen vragen wij u vriendelijk ons hiervan dan tenminste 24 uur op voorhand te verwittigen. Op deze manier kunnen we een andere patiënt helpen en voor u kan dan een afspraak gemaakt worden op een gunstiger tijdstip.
Info Covid-19
Onze groepspraktijken blijven open en zetten hun tandheelkundige zorgverlening verder. Wij hanteren de allerhoogste standaarden op vlak van veiligheid en infectiepreventie en handhaven dezelfde essentiële voorzorgsmaatregelen sinds de eerste COVID-golf om zowel voor onze patiënten als voor onze medewerkers een veilige omgeving te creëren.