Bereikbaarheid
Chaussée de Ramioul 39, 4400 Flémalle
04 275 68 82 / 0495 70 36 87
Per bus
Neem lijn 9 of 45 tot de halte "Place de Ramet" of "chaussée de Ramioul 77". De praktijk is gelegen tussen de 2 haltes.
Per trein
Het treinstation van Flémalle-Haute ligt op 3 km van de praktijk.
Parking
Onze parking beschikt over 4 plaatsen gereserveerd voor patiënten. Bovendien zijn er voldoende parkeermogelijkheden in de buurt.
Openingsuren
Maandag
08:30
12:30
13:30
19:00
Dinsdag
08:30
12:30
13:30
19:00
Woensdag
08:30
12:30
13:30
19:00
Donderdag
08:30
12:30
13:30
19:00
Vrijdag
08:30
12:30
13:30
18:30
Het secretariaat is geopend van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 12.30 uur en van 13.30 tot 18.30 uur.
Maak een afspraak
Geschikte behandelingen voor elke situatie
Esthetische tandheelkunde
Behandelingen om de kleur en/of vorm van tanden te verbeteren
Preventie
(Half)jaarlijkse controle en mondzorg
Endodontie
Behandeling van de tandzenuw aan de binnenzijde van de tand
Implantologie
Tandheelkundige chirurgie gespecialiseerd in het plaatsen van implantaten
Conserverende tandeelkunde
Behandeling van tandbederf en gaatjes
Kindertandheelkunde
Behoud van de mondgezondheid van kinderen en adolescenten
Stomatologie
Heelkundige ingrepen van de tanden en/of kaakbeen en de omgevende weefsels
Welkom bij tandartspraktijk Dentius Flémalle
Wij willen bovenal een relatie van vertrouwen, respect en samenwerking met onze patiënten opbouwen, om zo hun mond- en tandgezondheid te optimaliseren. Om dat doel te bereiken, streeft ons team van tandartsen, assistenten en medewerkers voortdurend naar de hoogste kwaliteit. De kwaliteit van het onthaal van de patiënten, van de tandheelkundige preventie en van de communicatie en de behandelingsplanning staat centraal in onze prioriteiten. Bovendien zorgen wij ervoor dat de kwaliteit van de aan de patiënten verstrekte zorg hen steeds de best mogelijke gezondheidsgarantie biedt, afhankelijk van hun persoonlijke situatie. Daarnaast is de handhaving van de kwaliteit van de zorgomgeving (ruimten, producten en technische installaties) een belangrijk aandachtspunt.
Een team dat voldoet aan al je behoeften
Onze beste tips voor een goede mondhygiëne
Bij Dentius geloven we dat het mogelijk is om uw natuurlijke tanden levenslang te behouden
Vaak gestelde vragen
Heb je een vraag of probleem? Raadpleeg de vaak gestelde vragen voor een antwoord of oplossing.
Wat moet ik meenemen naar de tandarts?
Waarom is het zo belangrijk om je medische fiche mee te brengen?
Welke betaalmiddelen worden aanvaard in de praktijk?
Hoe breng ik mijn terugbetaling in orde?
Hoe lang duurt het voor ik mijn terugbetaling ontvang?
Wat moet ik doen als ik mijn afspraak niet kan nakomen?
Hoe kan ik mijn afspraak verplaatsen?
Wat als ik mijn afspraak minder dan 24 uur op voorhand moet annuleren?
Wat als ik mijn elektronische identiteitskaart vergeten ben?
Wat als mijn kinderen nog geen elektronische identiteitskaart hebben?
Wat moet ik doen bij een noodgeval?
Uw eerste bezoek
Tijdens uw eerste bezoek brengen we uw mondgezondheid in kaart en trachten we in de mate van het mogelijke de meest dringende problemen te verhelpen. Bij omvangrijkere problemen stellen we u vrijblijvend een stapsgewijze behandelplanning voor.
Anamnese
Om u zo goed mogelijk te kunnen behandelen is het belangrijk dat we op de hoogte zijn van uw gezondheidssituatie. We vragen u dan ook tijdens het eerste bezoek om ons in te lichten over eventuele medische problemen en de voorgeschreven medicatie via dit fomulier.
Mee te brengen naar de praktijk
Wij vragen u uw identiteitskaart mee te brengen en indien relevant; een verwijsbrief van de doorverwijzende (tand)arts.
Betaling
U kan in onze praktijk betalen met bancontact of cash. Om veiligheidsredenen vragen wij u echter om zoveel mogelijk per kaart te betalen.
Controle
Wij adviseren u één tot tweemaal per jaar uw gebit te laten controleren, 90% van de urgenties kunnen immers voorkomen worden, indien de patiënt een strikte mondgezondheid aanhoudt. Wij bieden u de mogelijkheid een periodieke herinnering te ontvangen via e-mail.
Een afspraak maken
We doen er alles aan om zowel nieuwe als bestaande patiënten zo snel mogelijk een afspraak te geven. Indien u dit wenst, dan sturen wij u 24u op voorhand een herinnering aan uw afspraak per sms.
Als u een afspraak niet kan nakomen vragen wij u vriendelijk ons hiervan dan tenminste 24 uur op voorhand te verwittigen. Op deze manier kunnen we een andere patiënt helpen en voor u kan dan een afspraak gemaakt worden op een gunstiger tijdstip.
Info Covid-19
Onze groepspraktijken blijven open en zetten hun tandheelkundige zorgverlening verder. Wij hanteren de allerhoogste standaarden op vlak van veiligheid en infectiepreventie en handhaven dezelfde essentiële voorzorgsmaatregelen sinds de eerste COVID-golf om zowel voor onze patiënten als voor onze medewerkers een veilige omgeving te creëren.