Bereikbaarheid
Avenue du Roi Albert 124, 5590 Ciney
083 21 26 54
Wagen
Ons praktijk beschikt over 15 parkeerplaatsen
Openbaar vervoer
Het station van Ciney bevindt zich op 700m van de praktijk.
Openingsuren
Maandag
08:30
12:30
13:30
18:30
Dinsdag
08:30
12:30
13:30
18:30
Woensdag
08:30
12:30
13:30
18:30
Donderdag
08:30
12:30
13:30
18:30
Vrijdag
08:30
12:30
13:30
18:30
Openingsuren secretariaat: 9.00 tot 18.00 uur van maandag tot vrijdag
Maak een afspraak
Geschikte behandelingen voor elke situatie

Endodontie
Behandeling van de tandzenuw aan de binnenzijde van de tand

Implantologie
Tandheelkundige chirurgie gespecialiseerd in het plaatsen van implantaten

Esthetische tandheelkunde
Behandelingen om de kleur en/of vorm van tanden te verbeteren

Preventie
(Half)jaarlijkse controle en mondzorg

Parodontologie
Behandelingen van het tandvlees en het bot rondom de tand
Kindertandheelkunde
Behoud van de mondgezondheid van kinderen en adolescenten
Conserverende tandheelkunde
Behandeling van tandbederf en gaatjes

Uitneembare gebitsprothese
Uitneembare oplossing om ontbrekende tanden te vervangen
Welkom bij Dentius Ciney
Tandartspraktijk Dentius Ciney bestaat uit een team van tandartsen die hun multidisciplinaire expertise inzetten ten dienste van de patiënt. Met behulp van geavanceerde technologieën en een beleid van permanente bijscholing ontwikkelt het team een menselijke en persoonlijke aanpak, afgestemd op de behoeften van iedereen.
Al onze handelingen worden geleid door één doel: totale patiënttevredenheid en welzijn gedurende het hele traject van tandheelkundige zorg.
Al onze handelingen worden geleid door één doel: totale patiënttevredenheid en welzijn gedurende het hele traject van tandheelkundige zorg.
De praktijk beschikt over 5 moderne behandelkamers, uitgerust met de nieuwste technologie. Er wordt bijzondere aandacht besteed aan een onberispelijke hygiëne dankzij geavanceerde sterilisatieapparatuur. De praktijk is tevens aangepast aan de "covid"-context met oppervlaktedesinfectiemachines en luchtzuiveringssystemen. Personen met beperkte mobiliteit kunnen worden ontvangen in gelijkvloerse behandelkamers.

Onze benadering van patiënten, onze visie op zorg
Omdat ik ervan overtuigd ben dat het succes van een behandeling voor minstens 50% afhangt van interpersoonlijke vaardigheden en empathie, heb ik een opleiding in communicatie en hypnose gevolgd. Ik heb een menselijke benadering van tandheelkunde ontwikkeld, die we beoefenen in de praktijk.
Karim Istat Hoofdtandarts
Ik hecht veel belang aan de zorgervaring van de patiënt. Deze moet zo comfortabel en rustgevend mogelijk zijn. Daarom heb ik bepaalde technische procedures vervangen door andere die meer in lijn zijn met deze filosofie. Bijvoorbeeld het gebruik van een 'pen' voor anesthesie in plaats van de oude methoden.
Karim Istat Hoofdtandarts
Na 23 jaar tandheelkunde te hebben beoefend, heb ik de effectiviteit van mijn aanpak gezien en ik wil deze specifieke benadering graag doorgeven aan de moderne tandheelkunde. Daarom heb ik in 2021 de Dental Academy opgericht.
Karim Istat Hoofdtandarts
De continuïteit van een behandeling is erg belangrijk voor mij. Ik vind het belangrijk dat de behandeling van begin tot eind door dezelfde behandelaar en binnen de praktijk kan worden uitgevoerd, zodat externe behandelingen vermeden kunnen worden. Als één persoon verantwoordelijk is voor de uitvoering van het behandelplan, bespaart dat onze patiënten tijd (bepaalde sessies kunnen worden gecombineerd), verhoogt het de efficiëntie (minder sessies en minder coördinatie met een andere behandelaars) en wordt de verantwoordelijkheid, indien mogelijk, geconsolideerd in de handen van één behandelaar.
Karim Istat Hoofdtandarts
Een team dat voldoet aan al je behoeften

Onze beste tips voor een goede mondhygiëne
Bij Dentius geloven we dat het mogelijk is om uw natuurlijke tanden levenslang te behouden.
Vaak gestelde vragen
Heb je een vraag of probleem? Raadpleeg de vaak gestelde vragen voor een antwoord of oplossing.

Wat moet ik meenemen naar de tandarts?

Waarom is het zo belangrijk om je medische fiche mee te brengen?

Welke betaalmiddelen worden aanvaard in de praktijk?

Hoe breng ik mijn terugbetaling in orde?

Hoe lang duurt het voor ik mijn terugbetaling ontvang?

Wat moet ik doen als ik mijn afspraak niet kan nakomen?

Hoe kan ik mijn afspraak verplaatsen?

Wat als ik mijn afspraak minder dan 24 uur op voorhand moet annuleren?

Wat als ik mijn elektronische identiteitskaart vergeten ben?

Wat als mijn kinderen nog geen elektronische identiteitskaart hebben?

Wat moet ik doen bij een noodgeval?

Vanaf wanneer naar de tandarts met uw kind?
Uw eerste bezoek
Tijdens uw eerste bezoek brengen we uw mondgezondheid in kaart en trachten we in de mate van het mogelijke de meest dringende problemen te verhelpen. Bij omvangrijkere problemen stellen we u vrijblijvend een stapsgewijze behandelplanning voor.
Anamnese
Om u zo goed mogelijk te kunnen behandelen is het belangrijk dat we op de hoogte zijn van uw gezondheidssituatie. We vragen u dan ook tijdens het eerste bezoek om ons in te lichten over eventuele medische problemen en de voorgeschreven medicatie via dit formulier.
Mee te brengen naar de praktijk
Wij vragen u uw identiteitskaart mee te brengen en indien relevant; een verwijsbrief van de doorverwijzende (tand)arts.
Betaling
Je hebt de keuze om contant of via bancontact te betalen. Om veiligheidsredenen vragen we je echter om zoveel mogelijk met kaart te betalen.
Controle
Wij adviseren u één tot tweemaal per jaar uw gebit te laten controleren, 90% van de urgenties kunnen immers voorkomen worden, indien de patiënt een strikte mondgezondheid aanhoudt. Wij bieden u de mogelijkheid een periodieke herinnering te ontvangen via e-mail.
Een afspraak maken
We doen er alles aan om zowel nieuwe als bestaande patiënten zo snel mogelijk een afspraak te geven. Indien u dit wenst, dan sturen wij u 24u op voorhand een herinnering aan uw afspraak per sms.
Als u een afspraak niet kan nakomen vragen wij u vriendelijk ons hiervan dan ten minste 24 uur op voorhand te verwittigen. Op deze manier kunnen we een andere patiënt helpen en voor u kan dan een afspraak gemaakt worden op een gunstiger tijdstip.