Bereikbaarheid
Stationsstraat 106, 3920 Lommel
Per bus
Halte 'Lommel Autoweg' (buslijnen 58 en 180) en halte 'Lommel Kerk' (buslijn 84)
Parking
Wij hebben parking voorzien aan de achterzijde van het praktijkgebouw. Deze is te bereiken via de oprit. Vermits hier ook voetgangers lopen, vragen wij u, voor ieders veiligheid, hier stapvoets te rijden. Fietsenstalling is aan de voorzijde van het gebouw
Openingsuren
Maandag
10:00
12:30
13:30
18:00
Dinsdag
09:00
12:30
13:30
19:00
Woensdag
09:00
12:30
13:30
18:00
Donderdag
09:00
12:30
13:30
18:00
Vrijdag
09:00
12:30
13:30
17:00
Geschikte behandelingen voor elke situatie
Conserverende tandeelkunde
Behandeling van tandbederf en gaatjes
Preventie
(Half)jaarlijkse controle en mondzorg
Esthetische tandheelkunde
Behandelingen om de kleur en/of vorm van tanden te verbeteren
Kindertandheelkunde
Behoud van de mondgezondheid van kinderen en adolescenten
Endodontie
Behandeling van de tandzenuw aan de binnenzijde van de tand
Welkom bij Dentius Lommel
Reeds meer dan 20 jaar zetten wij ons als team in voor uw mondgezondheid. Deze jarenlange ervaring in combinatie met onze honger naar vernieuwing en verbetering, vormen de basis voor een kwalitatieve en duurzame verzorging.
We streven ernaar onze patiënten te begeleiden in enerzijds het behoud van hun tanden en anderzijds het verwerven van een zo esthetisch mogelijke glimlach, door het leveren van de best mogelijke kwaliteit. Daarenboven tracht uw tandarts ook steeds rekening te houden met uw specifieke wensen en verwachtingen.
Onze tarieven
De tarieven die ons opgelegd worden door het ziekenfonds, maken het soms onmogelijk om een moderne praktijk te beheren. Hoogwaardige materialen zijn duur. Prothese, implantaten, kroon- en brugwerk moet door een bekwaam tandlabo vervaardigd worden. Onze assistentes zijn onmisbaar wat betreft logistiek, hygiëne en hulp aan de stoel. Om al deze redenen liggen onze tarieven soms wat hoger dan de zieknfondstarieven. Daartegenover staat dat onze tarieven eerlijk zijn en redelijk voor de zorg, kwaliteit en kennis die geleverd wordt. Op lange termijn komt deze manier van werken voordeliger uit, zowel voor u als voor de groepspraktijk.
Ons team bestaat uit sportieve mensen! Wandelen, lopen,... . Onder ons ook enkele met groene vingers!
Onze beste tips voor een goede mondhygiëne
Bij Dentius geloven we dat het mogelijk is om uw natuurlijke tanden levenslang te behouden
Vaak gestelde vragen
Heb je een vraag of probleem? Raadpleeg de vaak gestelde vragen voor een antwoord of oplossing.
Wat moet ik meenemen naar de tandarts?
Waarom is het zo belangrijk om je medische fiche mee te brengen?
Welke betaalmiddelen worden aanvaard in de praktijk?
Hoe breng ik mijn terugbetaling in orde?
Hoe lang duurt het voor ik mijn terugbetaling ontvang?
Wat als ik mijn afspraak minder dan 24 uur op voorhand moet annuleren?
Wat als ik mijn elektronische identiteitskaart vergeten ben?
Wat als mijn kinderen nog geen elektronische identiteitskaart hebben?
Wat moet ik doen bij een noodgeval?
Hoe kan ik mijn afspraak verplaatsen?
Wat moet ik doen als ik mijn afspraak niet kan nakomen?
Uw eerste bezoek
Tijdens uw eerste bezoek brengen we uw mondgezondheid in kaart en trachten we in de mate van het mogelijke de meest dringende problemen te verhelpen. Bij omvangrijkere problemen stellen we u vrijblijvend een stapsgewijze behandelplanning voor.
Anamnese
Om u zo goed mogelijk te kunnen behandelen is het belangrijk dat we op de hoogte zijn van uw gezondheidssituatie. We vragen u dan ook tijdens het eerste bezoek om ons in te lichten over eventuele medische problemen en de voorgeschreven medicatie via dit formulier.
Mee te brengen naar de praktijk
Wij vragen u uw identiteitskaart mee te brengen en indien relevant; een verwijsbrief van de doorverwijzende (tand)arts.
Betaling
U kan in onze praktijk betalen met bancontact of cash. Wij aanvaarden helaas geen kredietkaarten.
Controle
Wij adviseren u één tot tweemaal per jaar uw gebit te laten controleren, 90% van de urgenties kunnen immers voorkomen worden, indien de patiënt een strikte mondgezondheid aanhoudt. Wij bieden u de mogelijkheid een periodieke herinnering te ontvangen via e-mail.
Een afspraak maken
We doen er alles aan om zowel nieuwe als bestaande patiënten zo snel mogelijk een afspraak te geven. Indien u dit wenst, dan sturen wij u 24u op voorhand een herinnering aan uw afspraak per sms.
Als u een afspraak niet kan nakomen vragen wij u vriendelijk ons hiervan dan tenminste 24 uur op voorhand te verwittigen. Op deze manier kunnen we een andere patiënt helpen en voor u kan dan een afspraak gemaakt worden op een gunstiger tijdstip.
Info Covid-19
Onze groepspraktijken blijven open en zetten hun tandheelkundige zorgverlening verder. Wij hanteren de allerhoogste standaarden op vlak van veiligheid en infectiepreventie en handhaven dezelfde essentiële voorzorgsmaatregelen sinds de eerste COVID-golf om zowel voor onze patiënten als voor onze medewerkers een veilige omgeving te creëren.