Bereikbaarheid
Stationsstraat 45, 3070 Kortenberg
02 759 73 74
Per bus
Met de bus (De Lijn): vanuit Leuven Station: R90 (halte Kortenberg Rijkswacht). Vanuit Brussel-Noord: R90 (halte Kortenberg Rijkswacht).
Per trein
Station Kortenberg op 5min wandelen
Parking
Parkeerplaats voor de praktijk.
Wij spreken uw taal
Onze medewerkers helpen u graag verder in het Nederlands, Frans, Engels, Pools, Arabisch, Turks en Oekraïens
Openingsuren
Maandag
09:00
13:00
14:00
19:00
Dinsdag
09:00
13:00
14:00
19:00
Woensdag
09:00
13:00
14:00
19:00
Donderdag
09:00
13:00
14:00
19:00
Vrijdag
09:00
13:00
14:00
18:00
Zaterdag
09:30
13:00
14:00
15:00
📞Het telefonisch onthaal is bereikbaar van 9u30-13u en 14u-17u van maandag tot vrijdag (geen telefonisch onthaal op zaterdag). Tandpijn tijdens het weekend of feestdagen? Dan kan u bij de wachtdienst terecht op het nummer 0903/39969.
Geschikte behandelingen voor elke situatie
Endodontie
Behandeling van de tandzenuw aan de binnenzijde van de tand
Implantologie
Tandheelkundige chirurgie gespecialiseerd in het plaatsen van implantaten
Orthodontie
Optimalisatie van de stand van tanden en/of kaken, voor esthetische of functionele redenen
Esthetische tandheelkunde
Behandelingen om de kleur en/of vorm van tanden te verbeteren
Conserverende tandeelkunde
Behandeling van tandbederf en gaatjes
Preventie
(Half)jaarlijkse controle en mondzorg
Welkom bij Dentius Kortenberg
We zijn een vlot toegankelijke praktijk in het centrum van Kortenberg met een professioneel team bestaande uit vier tandartsen met ruime ervaring en elk zijn interessegebied. Hierdoor kunnen we ons naast de algemene tandheelkunde ook toeleggen op esthetische tandheelkunde, prothesen, endodontie, implantologie, orthodontie, bleaching en kroon- en brugwerken.
Onze tandartsen werken nauw samen met twee implantologen en orthodontist. Voor de preventieve tandheelkunde namen we een mondhygiënist in dienst om meer tijd te besteden aan tandsteenverwijdering en mondonderzoeken. Verder wordt ons team bijgestaan door twee tandartsassistenten en een praktijkverantwoordelijke die instaan voor de vlotte werking en een optimale hygiëne in de praktijk. Ten slotte maken we voor al onze behandelingen gebruik van moderne apparatuur en kwaliteitsvolle materialen die beantwoorden aan de CE en FDA certificaten.
Met ons uitgebreid team streven we steeds naar zoveel mogelijk beschikbaarheid waarbij we u zo snel en goed mogelijk willen behandelen.
Een team dat voldoet aan al je behoeften
Onze beste tips voor een goede mondhygiëne
Bij Dentius geloven we dat het mogelijk is om uw natuurlijke tanden levenslang te behouden
Vaak gestelde vragen
Heb je een vraag of probleem? Raadpleeg de vaak gestelde vragen voor een antwoord of oplossing.
Wat moet ik meenemen naar de tandarts?
Hoe breng ik mijn terugbetaling in orde?
Hoe lang duurt het voor ik mijn terugbetaling ontvang?
Wat moet ik doen als ik mijn afspraak niet kan nakomen?
Hoe kan ik mijn afspraak verplaatsen?
Wat als ik mijn afspraak minder dan 24 uur op voorhand moet annuleren?
Wat als ik mijn elektronische identiteitskaart vergeten ben?
Wat als mijn kinderen nog geen elektronische identiteitskaart hebben?
Wat moet ik doen bij een noodgeval?
Waarom is het zo belangrijk om je medische fiche mee te brengen?
Welke betaalmiddelen worden aanvaard in de praktijk?
Uw eerste bezoek
Tijdens uw eerste bezoek brengen we uw mondgezondheid in kaart en trachten we in de mate van het mogelijke de meest dringende problemen te verhelpen. Bij omvangrijkere problemen stellen we u vrijblijvend een stapsgewijze behandelplanning voor.
Anamnese
Om u zo goed mogelijk te kunnen behandelen is het belangrijk dat we op de hoogte zijn van uw gezondheidssituatie. We vragen u dan ook tijdens het eerste bezoek om ons in te lichten over eventuele medische problemen en de voorgeschreven medicatie via dit formulier.
Mee te brengen naar de praktijk
Wij vragen u uw identiteitskaart mee te brengen en indien relevant; een verwijsbrief van de doorverwijzende (tand)arts.
Betaling
U kan in onze praktijk betalen met bancontact of cash. Wij aanvaarden helaas geen kredietkaarten.
Controle
Wij adviseren u één tot tweemaal per jaar uw gebit te laten controleren, 90% van de urgenties kunnen immers voorkomen worden, indien de patiënt een strikte mondgezondheid aanhoudt. Wij bieden u de mogelijkheid een periodieke herinnering te ontvangen via e-mail.
Een afspraak maken
We doen er alles aan om zowel nieuwe als bestaande patiënten zo snel mogelijk een afspraak te geven. Indien u dit wenst, dan sturen wij u 24u op voorhand een herinnering aan uw afspraak per sms.
Als u een afspraak niet kan nakomen vragen wij u vriendelijk ons hiervan dan tenminste 24 uur op voorhand te verwittigen. Op deze manier kunnen we een andere patiënt helpen en voor u kan dan een afspraak gemaakt worden op een gunstiger tijdstip.
Info Covid-19
Onze groepspraktijken blijven open en zetten hun tandheelkundige zorgverlening verder. Wij hanteren de allerhoogste standaarden op vlak van veiligheid en infectiepreventie en handhaven dezelfde essentiële voorzorgsmaatregelen sinds de eerste COVID-golf om zowel voor onze patiënten als voor onze medewerkers een veilige omgeving te creëren.